MEDIA OUTLET TIED TO QATAR TRICKS YOUNG LIBERAL AMERICANS INTO SPREADING ANTI-AMERICAN PROPAGANDA, EXPERTS SAY

The Daily Caller | 6/2/2019 | Staff
LordLord (Posted by) Level 4
Click For Photo: https://cdn01.dailycaller.com/wp-content/uploads/2019/05/aj-holocaust-1-e1559225816359.png

























AJ+, an arm of Al Jazeera, is a major video creator on Facebook, making viral videos emphasizing purported racism, sexism, labor exploitation and homophobia in America.

AJ+ is owned by Qatar, a nation with notable human rights issues.

Critics - Qatar - Meddling - US - Politics

Critics say Qatar is engaging in foreign meddling in U.S. politics similar to Russia and that it is using identity politics to trick young millennials into advancing its anti-American agenda.

YouTube puts a disclaimer on AJ+ videos, but Facebook refused to discuss why its anti-meddling efforts haven’t included the Qatar-owned outlet.

AJ+ - Video - Creator - Facebook - Videos

AJ+ has become a major video creator on Facebook, with its viral videos in the style of Buzzfeed or NowThis targeting liberal millennials. But unknown to some, it’s actually a branch of Al Jazeera and is owned by the government of Qatar, a Middle Eastern nation long accused of meddling in the affairs of other countries.

The AJ+ videos often focus on progressive ideals and are framed in a way that emphasizes the divisions in U.S. policy and politics. And Facebook doesn’t disclose the Qatar connection on videos AJ+ posts and apparently hasn’t blocked its content, even as the social media platform cracks down on fake news and hidden foreign influence.

AJ+ - Audience - Façade - Progressivism - Qatar

“If AJ+ reaches a larger audience with its façade of progressivism, it doesn’t mean Qatar is more progressive. It just means its influence campaign is more effective,” a researcher with the Committee for Accuracy in Middle East Reporting in America, Gilead Ini, told The Daily Caller News Foundation.

YouTube labels AJ+ videos with a disclaimer that says “Al Jazeera is funded in whole or in part by the Qatari government” and includes a link to Wikipedia. It is the same label that appears on material from RT, previously known as Russia Today.

Video - Example - Democrats - US - Israel

One video, for example, highlights how Democrats in the U.S. are increasingly opposing Israel, one of...
(Excerpt) Read more at: The Daily Caller
Wake Up To Breaking News!
Warum denn nicht?
Sign In or Register to comment.

Welcome to Long Room!

Where The World Finds Its News!